Sosyal Belediyecilikte öne çıktık

Altı yıl aradan sonra ilki 2010 yılında beğeniye sunulan  `Beldemiz Afyonkarahisar` dergisinin 67`nci sayısı okuyucuları ile buluştu.

Afyonkarahisar Belediyesi`nin kültürel yayınlara verdiği bütün hızıyla sürüyor.  Afyonkarahisar Belediyesi`nin vizyon projelerinde gelinen aşamalar, yatırımlar ve kültürel çalışmaların yer aldığı dergide sunuş yazısı ile Afyonkarahisarlılara seslenen Belediye Başkanı Burhanettin Çoban, bugüne kadar gerçekle ve yapımı devam eden projeler hakkında bilgi verdi. Kapakta Afyonkarahisar`ın gece fotoğrafına yer verilen yeni Beldemiz Dergisi`nin içeriğinde ise Afyonkarahisar Belediyesi`nin yatırımlarının yanı sıra çeşitli sosyal faaliyetlere yer verildi.

Belediye Başkanı Burhanettin Çoban`ın Beldemiz Afyonkarahisar Dergisi`nin 67. sayısında yer alan sunuş yazısında hemşehrilerimize şöyle seslendi;

SOSYAL BELEDİYECİLİKTE ÖNE ÇIKTIK

Afyonkarahisar Belediyesi olarak Sosyal Belediyecilikte yatırım ve hizmetlerimiz ile ön plana çıkıyoruz.

İl merkezinde yaşayan halkımızın yaşam kalitesini artırmak, sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla yaptığımız planlama ve çalışmaları halkımız yakından takip ediyor.

Vizyon projeler ile alt ve üst yapı yatırımlarımızı 4,5 yıl içinde gerçekleştirirken Sosyal Belediyecilik adına yaşayanlarımızın ihtiyaçlarını da göz ardı etmedik. Bunun en güzel örneği Afyonkarahisar`da ilk defa gerçekleştirdiğimiz  "Bilgi Evlerimiz" oldu.

Öncelikle maddi imkânı sınırlı olan öğrencilerimizin eğitim ve öğretimine katkıda bulunan Bilgi Evlerimiz aynı zamanda her yaştan insanımızın öğrenim ve eğitimine yönelik mahallenin her şeyi oldu. Gelen yoğun istekler sonrasında 4 olarak planladığımız Bilgi Evlerimizin sayısını 8`e çıkardık.  Bilgi Evlerimiz şehrimizin Çavuşbaş, Harbiş, Karşıyaka, Kanlıca, Uydukent, Sahipata`da Necip Fazıl Kısakürek, Karaman Mahallesi ve 2. Belediye Şehir Çarşısı`nda hizmet vermeye devam ediyor. Bilgi Evlerimizde eğitim ve öğretim alan öğrencilerimizin sayısı şu anda 3 bini geçti.

Başarıyı ödüllendirdik. Sınırlı maddi imkâna sahip başarılı öğrencilere bisiklet, cep telefonu ve bilgisayar hediye ettik. Öğrencilerimizin başarısı için vitamin seti dağıttık. Geleneksel sünnet şölenimizle erkekliğe adım atan çocuklarımızın sağlıklı şartlarda sünnet edilmelerini sağladık.

Yardım Birimi ile ihtiyaç sahiplerinin yanında yer aldık. Ramazan`da yardımsever Afyonkarahisar halkının desteğiyle iftar çadırlarımızda binlerce insanımıza iftar yaptırmaya devam ediyoruz.

Engelli kardeşlerimizin sosyal yaşam alanlarını genişlettik. Evlerinden çıkamayıp yalnızca yakın aile bireyleri ile birlikte olan engelli kardeşlerimiz için 249 adet akülü araç ve 113 tekerlekli sandalye dağıttık. Şehir merkezinin cadde ve sokaklarını engelli kardeşlerimiz için erişebilir hale getirecek yatırımlara öncelik verdik. Engellilerimizi cadde ve sokakla tanıştırdık.

Amatör olarak faaliyet gösteren tüm kulüplerimize ayrımsız olarak tüm kategorileri için malzeme yardımında bulunduk. Daha çok genç ve çocuğumuzun spor yapması için sporu destekledik. Belediyespor`da faaliyet gösterilen spor branşlarını çeşitlendirdik.

Afyonkarahisar`da ilgili kurumlarla işbirliğinde yapımına başladığımız Spor Kompleksi`nde şehrimizi temsil edecek gerek ferdi ve gerekse takım sporları için hazırlığa şimdiden başladık.

Afyonkarahisar kent merkezini bugüne kadar görülmemiş büyüklükte ve sayıda yeşil alan ve rekreasyon alanlarına kavuşturduk. 26 Ağustos Tabiat Parkı, Zafer Ormanı ve Akarçay Peyzaj ve Rekreasyonu Alanı`nı insanımızın sosyal yaşamına kazandırdık.

Kent merkezinde önemli bir konumda bulunan Karayolları arazisinin 25 bin metrekarelik bölümünün Belediyemize devrini Orman ve Su İşleri Bakanımız Sayın Prof. Dr. Veysel Eroğlu`nun büyük desteğiyle sağladık. Afyonkarahisar`ın önemli yeşil alan ve rekreasyon düzenlemesini bu alanda yaparak halkımızın kolaylıkla ulaşacağı yeşil alanı oluşturmaya 2013 yılı sonu veya 2014 yılı Mart ayında başlayacağız.

Afyonkarahisar`da kent imajını güçlendirecek ve meydanları ile varolan şehirlerarasına katacak olan Cumhuriyet Meydanı için büyük çalışma yaptık. Proje yarışması açtık. Afyonkarahisar`ın imajını yenileyen projemizin semeresini hep birlikte göreceğiz.  Afyonkarahisar`da bir ilki gerçekleştirerek kenti meydanına kavuşturacağız.  Cumhuriyet Meydanımız için uygulama projesinin geliştirilmesi ve çizimine başladık.

Pozitif ayrımcılık sergilediğimiz bayanlar için Hanımlar Lokalimizin yapımına başladık. Ekim ayı içinde tamamlanacak olan Hanımlar Lokalinde bayanlarımız kendilerini daha konforlu ve özel hissedecek. Sağlık, güzellik, eğitim-öğretim ve sporla iç içe olacaklar.

Emeklilerimiz için 243 adet hobi bahçesi hazırladık. Moral değerlerini yüksek tutup topraktan kopmamalarını sağladık. Şu anda emeklilerimizin kendilerini özel hissedecekleri Emekliler Lokali`nin yapımını sürdürüyoruz.

Kent merkezinde yaşayanlarımızın yürüyerek gidebilecekleri ve pazar ihtiyaçlarını karşılayacakları Kapalı Pazar İnşaatına başladık. Pazarımız Ekim ayı içinde Eski Halil Semt Pazarı`nın bulunduğu alanda hizmete girecek.Kısaca insan odaklı Sosyal Belediye ve Belediye Başkanlığı sergiledik. Bundan da büyük mutluluk duyuyorum.

Sosyal Belediyecilik dışında gerçekleştirdiğimiz alt ve üst yapı yatırımlarında da kararlarımızı alırken insanımızın layık olduğu kaliteyi önemsedik.

Yıllarca kanalizasyonsuz kalan ve içme suyu şebekesinin hiç de sağlıklı olmadığı eski yerleşim birimlerinde yaptığımız yatırımlar bunun en güzel örneğidir. İnsana yakışmayan bu tabloya gönlümüz razı olamazdı.

Afyonkarahisar`a sevdalıyım. Bu şehrin nimetleri ile doluyum. Afyonkarahisar`a, değerli yaşayanlarına hizmet aşkıyla koşuyorum. Afyonkarahisar`a sevgimi  yine Afyonkarahisar`a hizmet ederek ödemeye çalışıyorum. Dergimizin bir sonraki sayısında buluşmak üzere kentimizde yaşayan tüm vatandaşlarımıza selam ve saygılarımı sunuyorum.

Anahtar Kelimeler:

18.Fatih Karagümrük 38 10 18 10 -3 40
19.Pendikspor 38 9 19 10 -31 37
20.İstanbulspor 38 4 27 7 -53 16

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.